tirsdag 22. november 2011

Barnekjole


Lillemor skal ha julekonsert i barnehagen og skal synge "Musevisa". Alle skal ha brune klær - for de skal jo være musene, de små. Brun strømpebukse har jeg liggende, men utover det, var det ikke mye brunt å finne i skuffer og skap. Men, jeg hadde en meter med brun fiberpels liggende - og det ble det kjole av!
Det fine med fiberpels (såvel som med fleece) er at det ikke rakner, så det er bare å klippe for- og bakstykke og sy det sammen i sidene og vips, så er det en kjole! Jeg klippet etter en kjole som passer nå og som har enkel A-form. For å gjøre den litt søtere har jeg applikert på et rødt hjerte. Knappene er i forskjellige størrelser og har fulgt med som ekstraknapper til noe tøy jeg engang har kjøpt til meg selv.- så skikkelig gjenbruk og lavbudsjett! Jeg er ingen stor syer, så jeg garanterer at det kan være gjennomførbart for andre også. - Jeg brukte nok ikke stort mer enn en time, halvannen på hele kjolen.

1 kommentar:

  1. Så utrolig søt den ble. Håper fremføringen gikk greit. Sees!

    SvarSlett